spot_img

Tak Tahan Di ᴅᴇʀᴀ Mak Ayah ᴋᴀɴᴅᴜɴɢ, Anak Ini Nekad Mengayuh Basikal Ke Rumah Nenek

- Advertisement -

SEORANG individu kongsi kisah seorang kanak-kanak perempuan yang ditemui sedang mengayuh basikal bersama sebuah beg galas. Tidak sampai hati melihat keadaan itu, individu ini membuat keputusan untuk berhenti kereta dan bertanya kepada kanak-kanak perempuan itu.

Di ᴘᴜᴋᴜʟ Dan Di ʜᴀʟᴀᴜ Dari Rumah

Selepas berbual dengannya, alangkah terkejutnya individu ini mendapat tahu bahawa kanak-kanak itu dipercayai ᴅɪᴘᴜᴋᴜʟ ᴅᴀɴ ᴅɪʜᴀʟᴀᴜ keluar rumah oleh ibu bapanya sendiri. ᴋᴇᴊᴀᴍ betul!

Dalam perjalanan menuju nak balik rumah di kawasan Taipan 1, Setia Alam, Abe dengan isteri ternampak sorang budak perempuan kayuh basikal (jalan besar kawasan Taipan 1) sambil bawak beg galas.

- Advertisement -

Pastu ᴘᴏᴛᴏɴɢʟᴀʜ dia, tengok raut wajah sedih je. Jadi Abe ambil keputusan untuk berhenti tepi tunggu dia sampai ke arah Abe. Tanya dia “nak pergi mana ni dik?”

Menurut kanak-kanak ini, dia dikatakan dalam perjalanan menuju ke rumah neneknya yang terletak di Batu Belah, Klang. Sementara itu, pasangan ini bawa kanak-kanak tersebut ke restoran makanan segera untuk makan tengahari kerana dikatakan masih belum makan.

Abe terjumpa budak ni pukul 3.30ptg. Hmm. So, wife Abe tolong pesankan makanan untuk dia. Katanya dia selalu kena ᴍᴀʀᴀʜ, lepas tu kena ᴅᴇʀᴀ. Hari ini dia tak tahan sangat, nak keluar rumah juga.

- Advertisement -

Kanak-kanak tersebut turut ᴍᴇɴᴅᴀᴋᴡᴀ ibu bapanya tahu dia keluar rumah kerana ibu bapanya sendiri yang menghantar dia ke bawah (rumah flat). Malah, kedua-dua ibu bapanya dipercayai menghantarnya ke pondok keselamatan sebelum dia ᴍᴇɴɪɴɢɢᴀʟᴋᴀɴ kawasan rumahnya.

Jangan ꜱᴀʟᴀʜᴋᴀɴ papa mama

Papa mama dia siap pesan kalau kena ʀᴏɢᴏʟ, jangan ꜱᴀʟᴀʜᴋᴀɴ dorang. Nanti kalau ʜɪʟᴀɴɢ, papa mama report polis cakap anak ʜɪʟᴀɴɢ. Apa? Awak nak report polis anak ʜɪʟᴀɴɢ? Kalau betul cerita budak ni ya Allah memang awak ᴋᴇᴊᴀᴍ! Dah ᴍᴀʀᴀʜ, ᴅᴀʜ ᴘᴜᴋᴜʟ, siap teman anak keluar dari rumah lepas tu awak boleh tengok je anak awak kayuh basikal masuk jalan besar.

Orang lain nak anak, kahwin 10, 15 tahun tak dapat dapat anak, awak ʙᴜᴀɴɢ je anak awak macam tu? Sumpah tak ada akal yang waras. Tak kisahlah video ni viral atau tak, tapi saya rasa tindakan awak tak betul.

- Advertisement -

Individu ini ʙᴇʀᴀɴɢ dengan tindakan ibu bapa kanak-kanak perempuan ini yang dilihat mengambil sambil lewa hal ᴋᴇꜱᴇʟᴀᴍᴀᴛᴀɴ anak mereka. Bayangkan jika anak mereka berjumpa dengan orang yang ꜱᴀʟᴀʜ dan mengambil kesempatan.

Kalau orang tak ʙᴇʀʜᴀᴛɪ ᴘᴇʀᴜᴛ macam awak jugak yg jumpa anak awak, taktahu lah apa nasib anak kecil ni. Allahuakbar.

Dia juga berharap agar ibu bapa yang melihat video anaknya ini mengambil iktibar atas apa berlaku jika perkara yang dikongsikan kanak-kanak ini benar. Semoga ini juga menjadi pengajaran buat semua.

Sumber : Faiz

Nak macam-macam info? Jom Join Channel Telegram Aku Papan Kekunci

Terima kasih kerana sudi membaca!

Apa pendapat anda? Kongsikan di ruangan komen, dan jangan lupa kongsikan artikel ini pada rakan rakan. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

- Advertisement -
- Advertisment -
- Advertisment -
close
spot_img

VIRAL