spot_img

Jiran Berhampiran Pula Tampil Beritahu Apa Yang Dia Kerap Dengar Dari Rumah Adik Amir Setiap Hari. Al-Fatihah

- Advertisement -

MELAKA TENGAH: Jiran berhampiran rumah kanak-kanak berusia tujuh tahun yang menlnggal dunia dipercayai akibat did.era oleh ibu kandung dan ayah tirinya mend.akwa, dia kerap mendengar tangisan kanak-kanak dari rumah keluarga berkenaan.

Ketika tinjauan di Taman Krubong Jaya, di sini, seorang suri rumah berusia 43 tahun yang enggan namanya didedahkan berkata, dia terkejut apabila dimaklumkan anak kedua dari empat beradik itu telah mengadap ilahi.

“Sebelum ini selalu juga lah dengar suara empat beradik ini menangls, tetapi saya tidak meng.esyaki apa-apa memandangkan saya pun ada anak kecil dan tablat (menangls) itu saya anggap biasa.

- Advertisement -

“Tetapi semalam apabila nampak ada ambulan datang, saya terus bergegas ke luar rumah dan diberitahu oleh ayah tlri m.angsa bahawa anaknya telah menlnggal dunia aklbat l.emas. Saya juga nampak ibu m.angsa duduk di atas sofa sambil menangls.

“Saya sempat bertanya kepada pasukan paramedlk yang hadir apa sedang berlaku, dan s.alah seorang daripada mereka, tak pasti sama ada doktor atau pegawai perubatan, maklumkan kanak-kanak itu sebenarnya sudah lama menlnggal dunia,” katanya ketika ditemui di kediamannya di sini hari ini.

- Advertisement -

Terdahulu, dilaporkan pasangan suami isteri itu dir.eman tujuh hari selepas dipercayai mend.era kanak-kanak lelaki berusia tujuh tahun sehingga menlnggal dunia dalam kejadlan di Taman Krubong Jaya petang semalam.

Dalam kejadlan kira-kira jam 4 petang Jumaat itu, pihak polis menerima panggilan daripada bapa tlri m.angsa mengatakan anaknya itu l.emas dalam tong air setinggi 60.9 sentimeter di rumah berkenaan.

- Advertisement -

Slasatan pihak polis bagaimanapun mendapati, hasil pemeriksaan flzikal terhadapnya menemui kesan l.ebam dan kec.ederaan di beberapa anggota badan, sebelum kanak-kanak itu dibawa ke Jabatan Perubatan F0rensik, H0spital Melaka untuk bedah slasat bagi mengetahui p.unca kematlan.

Sementara itu, seorang lagi jiran berusia 47 tahun yang enggan dikenali berkongsi cerita bahawa anak-anaknya sering terlihat kanak-kanak itu termenung sendirian, malah gambarnya juga sempat dirakam.

“Anak saya semua dah besar-besar dan sukakan budak-budak, ada sekali tu m.angsa ni sedang termenung di sebalik jeriji besi di bahagian hadapan rumah kami dan anak saya ambil gambarnya.

“Anak saya cuba lambai dan ajak bersembang, tetapi dia tidak membalas dan terus masuk ke dalam rumah, itu sahaja. Malah dengan ibu bapanya juga kami jarang bersembang,” katanya.

Sebelum ini, kisah kanak-kanak itu pernah tular pada Oktober tahun lalu apabila keluarga angkatnya yang menjaganya sejak bayi terpaksa menyerahkan semula kanak-kanak itu kepada ibu kandungnya.

Kisah itu dikongsikan menerusi satu klip video di laman Facebook yang menunjukkan ibu angkat dan keluarganya menangls teresak-esak ketika memeluk kanak-kanak lelaki berkenaan sebelum diserahkan kepada ibu kandungnya.

https://youtu.be/9adKCsT8scs

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

Nak macam-macam info? Join Group Facebook Nak Kecam Apa Hari Ini?

 

- Advertisement -
- Advertisment -
- Advertisment -
close
spot_img

VIRAL