spot_img

Wanita Ham1l Tidak Sangka Mengidam Buah P0t.0ng Berakhir Drama Air Mata Di Stesen Minyak.

- Advertisement -

MENGIDAM adalah perkara biasa dalam kalangan para wanita yang sedang h4m1l.

Tetapi siapa sangka, keinginan seorang wanita h4m1l untuk menikmati buah-buahan p0t.0ng ini membawanya berjumpa dengan seorang pakcik yang menjual buah di sebuah stesen minyak.

Melalui video yang tular di media sosial, dapat dilihat bahawa pasangan itu membeli semua buah p0t.0ng yang dijual oleh pakcik berkenaan.

- Advertisement -

Wanita itu, Nur Alina Farahin Mohd Shahrin, dalam wawancara dengan mStar mengatakan bahawa kejadian itu berlaku pada petang Khamis, tetapi dia hanya berkongsi kejadian itu di media sosial sehari kemudian.

Wanita berusia 30 tahun itu mengatakan bahawa dia dan keluarganya baru saja bertolak dari rumah ibu mertuanya di Masjid Tanah, Alor Gajah, Melaka ke mereka di Kuala Lumpur.

- Advertisement -

“Saya meng4n.dvng dah lapan bulan. Insya-Allah, saya dijangka akan bers4lin pada 1 April nanti. Anak pula nak makan ais krim, jadi kami berhenti di stesen minyak sebentar.

Ketika dihubungi dia berkata: “Memang, saya berharap sangat ada jual buah-buahan p0t.0ng di situ. Saya tidak menyangka ada seorang pakcik menjual pakai motosikal di stesen minyak.”

Dengan lebih mesra disapa Alina, namun, dia bagaimanapun s3b4k melihat lelaki warga emas yang berusia 60-an itu gigih berniaga, sekitar jam 6 petang.

- Advertisement -

“Hati saya jadi s3b4k. Saya tidak boleh tengok orang-orang tua, saya terbayangkan ayah saya yang juga berusia 60-an kat rumah.

“Saya terharu oleh pakcik itu yang masih mempunyai tenaga untuk mencari rezeki yang halal. Tetapi saya terfikir, sampai pukul berapa pakcik ini akan berniaga untuk habiskan kesemua buah p0t.0ng tu.

‘Buah p0t.0ng tidak dapat disimpan lama-lama. Saya dan suami memutuskan untuk memborong semua baki dalam 30 bungkusan plastik buah p0t.0ng yang pakcik tu ada, ” tambahnya.

“Rezeki yang kita ada bukan semuanya hak kita.Dalam rezeki kita, ada rezeki orang lain.” NUR ALINA FARAHIN MOHD SHAHRIN

Menurut ibu kepada dua anak itu, yang akan menimang cahaya mata ketiga itu, sebungkus buah-buahan yang dip0t.0ng, meng4n.dvngi lima jenis buah, termasuk jambu biji, semangka, dan jambu batu, kemudian disedekahkan kepada orang ramai lalu di stesen minyak Masjid Tanah tersebut.

“Bukan hanya orang yang lalu-lalang, kami juga berikan kepada pekerja stesen minyak. Saya juga mendapat satu plastik buah p0t.0ng kerana mengidam, syukur dapat juga saya merasa.

“Pakcik tu menangis, sangat tersen.tvh kerana semua buah p0t.0ng yang dijualnya telah terjual. Saya juga menangis, tapi dit4h4n dulu tak nak men4ngis depan dia… tengok pakcik ini, saya teringat ayah saya di rumah – katanya, yang berasal dari ibu negara.

Selain itu, kata Alina, dia juga menyvm.bangkan sejumlah wang tunai dan barang keperluan untuk penjual yang dipanggil Pakcik Zaini.

“Secara kebetulan, barang keperluan seperti beras, gula, minyak, sardin, sardin kalengan, telur dan teh selalu disimpan di but kereta kami.

“Sekiranya saya terjumpai anak yat1m atau orang miskin, saya akan mend3rma dalam bentuk wang atau barang keperluan. Rezeki pakcik tu kerana semua barang ada di but kereta,” katanya sambil menambah, difahamkan bahawa w4rga emas tinggal bersama isterinya yang merupakan suri rumah di Lubok Cina, Alor Gajah dan mempunyai dua orang anak.

Setelah perkongsian video tersebut, Alina, yang bekerja sendiri, menerima permintaan dari beberapa pihak yang ingin menderma kepada lelaki itu.

Alina menambah bahawa hasil svm.b4ngan itu diserahkan kepada lelaki itu pada hari Sabtu melalui kakitangan di stesen minyak di lokasi pertemuan mereka pada hari Khamis lalu.

“Rezeki yang kita ada, bukan semua milik kita. Dalam rezeki kita, ada rezeki orang lain. Jangan takut untuk memberi, semakin banyak kita memberi semakin banyak yang kita dapat.

“kita bagi 10 Allah gantikan, ini adalah prinsip.yang selalu saya pegang. Hari ini kita sedekah RM100, Tuhan bagi saya balik RM1,000. Tidak mampu bagi banyak, malah bagi RM1 sudah cukup untuk membahagiakan mereka,” katanya.

Sementara itu, di bahagian komen di pos Alina di Facebook, seorang individu yang dikenali sebagai Nurul Amiera Zaini dipercayai salah seorang anak penjual buah p0t0ng tampil untuk memberi penjelasan bahawa mereka masih mengambil ber4t terhadap ibu bapa mereka.

“Kami adik beradik duduk jauh. Saya di KL dan adik saya di Pulau Pinang, oleh kerana PKP (Perintah Kawalan Pergerakan) sudah lama tidak balik ke Melaka. Kali terakhir saya berjumpa adalah tahun lalu ketika kerajaan umum boleh rentas Negeri.

“Saya tidak berjumpa dengan ayah saya selama berbulan-bulan tetapi saya selalu membuat panggilan video, telefon dan WhatsApp untuk bertanya khabar. Kami adik beradik tidak memberikan tak bagi ayah bekerja kerana faktor usia dan kesihatan.

“Tetapi ayah saya masih berk3r4s untuk bekerja kerana dia bosan duduk di rumah dengan berniaga walaupun dia tiap bulan bagi duit belanja tapi kehendak ayah untuk isi masa lapang.

“Kami anak-anak selalu mengambil b3r4t tentang ayah saya dan selalu menasihatinya agar tidak bekerja, tetapi dia mahu kerana dia terbiasa bekerja dari usia muda dan tidak tahu duduk diam. Apa pun terima kasih atas doa kalian semua untuk kesihatan ayah saya dan didoakan kalian dipermudahkan urusan di dunia dan di akhirat,” katanya.

IG: nuralinafarahin  PETRON MASJID TANAH, MELAKA

Kepada sesiapa yang lalu dekat petron masjid tanah, tolong jagakan pakcik ni untuk aku ye.

Kisah dia, semalam aku teringin nak makan buah p0t.0ng, Anak aku pulak asek mintak ice cream je. Nampak lah petron, so berhenti bukan nak isi minyak nak g beli ice cream la.. kot2 ade buah skali ke kan! tiba2 aku nampak pakcik ni jual buahhh p0t.0ngg.

‘kuatnya pakcik ni berdiri sampai pukul berapa la dia duduk kat situ nak abeskan buah dia, umur mcm dia tak patut keje dah tapi ini je pilihan yg dia ade nak cari rezeki’

Aku beli semua buah dia, sebab aku nk dia balik cepat rehat dekat rumah. Sedih dia. Esok dah nak balik kl tak tau bila lagi boleh jumpa pakcik ni

sape2 yg lalu tolonglah singgah beli buah dekat pakcik ni tauu.. tak mahal pon atleast kita dapat tlg dia okay.

LOCATION : PETRON MASJID TANAH, MELAKA

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

Nak macam-macam info? Join Group Facebook Nak Kecam Apa Hari Ini?

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

- Advertisement -
- Advertisment -
- Advertisment -
close
spot_img

VIRAL