spot_img

“Cukup ke abah?” Seorang Ayah Sanggup Fikirkan Orang Lain Walaupun Susah.

- Advertisement -

Kesus4han dan kes3mpitan hidup buk4nlah pilihan setiap orang. Tetapi bagaimana kita bersyukur dengan apa yang kita ada adalah sesuatu yang luar biasa. Itu adalah salah satu contoh yang ditunjukkan oleh seorang bapa kepada anaknya tatkala bantuan datang kepada mereka.

Perkongsian itu dibuat oleh seorang lelaki di Twitter, Muhammad Adzim Bin Abdul Azaiz, dia bersama-sama rakan-rakanya membuat inisiatif membantu golongan gel4ndangan di musim COV1D-19. Kita tahu ramai yang terkes4n dalam keadaan sekarang ini, walaupun kerajaan telah memberikan sumbangan Bantuan Prihatin Nasional tetapi percayalah masih ada yang terc1cir kerana sebab-sebab tertentu.

Mereka membuat rondaan di sekitar Kualau Lumpur dan melalui satu video yang dimuat naik, mereka terserempak dengan seorang bapa yang dalam keadaan berk3rusi roda dit0l4k oleh anaknya yang berumur tujuh tahun. Mereka ini kemudian berhenti untuk memberi bantuan kepada dua beranak ini. Dalam situasi tersebut ada kejadian yang mampu beri keinsafan buat kita semua.

- Advertisement -

Dah 10 tahun kaki p4tah, anak berumur 7 tahun yang menolak kesana kesini.

Tulang dah p4tah, besi yang menggantikan tulang pun dah p4tah. Tunggu wheelchair je pat4h.

Anak: “Cukup ke bah?”

- Advertisement -

Abah: “Eh cukup la, bagi la orang lain pula ramai lagi t4k dapat.”

Dalam keadaan begitu, si Ayah mampu menunjukkan contoh yang sangat baik. Ti4da apa yang lebih indah dalam dunia ini bila kau dapat rasa apa itu cukup dan bersyukur. T4k semua orang boleh rasa keindahan itu.

- Advertisement -

Perkongsian yang dibuat telah mendapat pelbagai komen dan reaksi daripada warga twitter. Rata-rata terh4ru dan dalam masa yang sama kagum dengan peribadi yang ditunjukkan oleh seorang bapa.

S3dih aku tengok bapa dan anak ni. hmm itupun dia masih fikirkan orang lain. betul lah orang cakap hidup ni kita kena sentiasa bersyukur.

Orang yg menerima rasa cukup sangat dah, kita yg rezeki sentiasa ada ni pun kadang rasa serba t4k mencukupi.

Semoga Allah merahmati usaha dan budi kalian .. aamiiiin

S4yu je hati bila ayah dia pesan ‘ cukuplah,bagi orang lain pulak’

ya Allah dalam keadaan mcmtu pun dia masih ingat orang lain , kita ni dalam keadaan sus4h ke senang ke ada ke nak toleh orang lain? haih semoga dipermudahkan and semoga yang membantu mereka dipermudahkan segala & dimurahkan rezeki amin amin

Terima kasih kerana turun padang membantu golonga-golongan yang mem3rlukan. Semoga apa yang anda lakvkan ini menjadi insp1rasi kepada orang lain di luar sana. Jika ada yang ingin membantu boleh la menghubungi mereka di Twitter. Mereka juga akan berada di sekitar Pasar Seni setiap hari pada pukul 4 petang.

Video  :

Nak macam-macam info? Join Group Facebook Nak Kecam Apa Hari Ini?

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

- Advertisement -
- Advertisment -
- Advertisment -
close
spot_img

VIRAL