spot_img

Perbuatan ᴋʜɪᴀɴᴀᴛ Melampau, Gelongsor Kanak Kanak Diletakkan ʙɪʟᴀʜ ᴘɪꜱᴀᴜ Lipat

- Advertisement -

Semakin hari, dunia ini dilihat semakin ᴍᴇɴʏɪᴋꜱᴀᴋᴀɴ. Kadang kala, pelbagai kes dan kejadian yang terjadi dilakukan atas niat suka-suka dan sememangnya disengajakan. Tambah membimbangkan, perlakuan ᴋᴇᴊᴀᴍ ini bukan sahaja terjadi kepada orang dewasa, malah kanak-kanak turut menjadi ᴍᴀɴɢꜱᴀ.

Tular satu kejadian dimana di sebuah taman permainan telah menjadi satu tempat yang tidak selamat bagi kanak-kanak. Telah dijumpai pada ꜱᴀʟᴀʜ satu alat permainan di taman permainan telah diletakkan ʙɪʟᴀʜ ᴘɪꜱᴀᴜ ʟɪᴘᴀᴛ yang banyak dan mungkin akan ᴍᴇᴍʙᴀʜᴀʏᴀᴋᴀɴ sesiapa sahaja yang menggunakannya.

Sementara itu, rata-rata netizen mengecam perbuatan tersebut selain menyifatkannya sebagai satu tindakan yang ᴋᴇᴊᴀᴍ dan tidak bertamadun.

Perangai apa macam ni?

- Advertisement -

Menurut perkongsian salah seorang pengguna Twitter, terdapat satu perbuatan yang disifatkan tidak berhati ᴘᴇʀᴜᴛ, telah digeruni oleh anak-anak kecil. Dilaporkan, ada individu yang tidak berhati ᴘᴇʀᴜᴛ telah meletakkan ʙɪʟᴀʜ ᴘɪꜱᴀᴜ pelipat dicelah-celah gelongsor permainan kanak-kanak.

Beberapa keping gambar juga turut dikongsikan untuk mengelakkan sebarang kemungkinan berlaku di tempat lain pula. Perkara ini sudah semestinya akan mendatangkan ᴋᴇᴄᴇᴅᴇʀᴀᴀɴ kepada kanak-kanak yang bermain di situ.

Yang buat ni mesti ꜱᴀᴋɪᴛ kan?

- Advertisement -

Malah, orang ramai menyifatkan perbuatan ini pasti dilakukan oleh individu yang mempunyai ᴍᴀꜱᴀʟᴀʜ ᴍᴇɴᴛᴀʟ. Malah ada juga yang berpendapat, ini adalah salah satu cara untuk menyebarkan ᴠɪʀᴜꜱ ʜɪᴠ kepada orang lain dengan cara yang halus.

Kalau kena macam ni, baik pergi ᴄʜᴇᴄᴋ-ᴜᴘ

Jika ada anak-anak yang pernah terkena ʟᴜᴋᴀ semasa bermain di taman permainan seeloknya pergi ke ᴋʟɪɴɪᴋ ᴜɴᴛᴜᴋ ʀᴀᴡᴀᴛᴀɴ lanjut kerana kita tidak tahu apa yang menyebabkan ʟᴜᴋᴀ pada anak-anak kita.

- Advertisement -

Dengan budak budak pun nak ɴᴀʏᴀ ke?

Netizen menyifatkan perbuatan ini seperti tiada akal dan dilakukan oleh orang tidak ᴡᴀʀᴀꜱ. Kerana jika berakal tiada manusia akan melakukan perkara sedemikian terhadap kanak-kanak.

Kesian kat budak budak yang jadi ᴍᴀɴɢꜱᴀ ni

Selain kes ᴘɪꜱᴀᴜ ʟɪᴘᴀᴛ ini ada netizen telah berkongsi pengalaman anak beliau ᴛᴇʀᴄᴜᴄᴜᴋ batang lidi sate. Tidak pasal-pasal ᴋᴜʟɪᴛ ᴛᴇʀᴋᴏʏᴀᴋ dan banyak ᴅᴀʀᴀʜ ᴍᴇᴍᴀɴᴄᴜᴛ dan anak beliau menangis.

Haraplah ᴘɪꜱᴀᴜ tu bersih, takde ᴠɪʀᴜꜱ

Di zaman covid-19 ini ada yang risau jika ᴘɪꜱᴀᴜ tersebut ada ᴠɪʀᴜꜱ tersebut.

Tak takut dosa ke?

Ada yang mendoakan perbuatan ᴊᴀʜᴀᴛ ini Allah bagi ᴘᴇᴍʙᴀʟᴀꜱᴀɴ supaya terkena kembali pada keturunannya.

Diharapkan ibu bapa dapat memantau pergerakan dan persekitaran anak-anak untuk mengelakkan sebarang isu keselamatan terjadi kepada mereka. Diharap selepas ini ibu bapa dapat siasat dahulu semua alat permainan di taman permainan sebelum membiarkan anak-anak kita bermain.

Nak macam-macam info? Join Group Facebook Nak Kecam Apa Hari Ini?

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

- Advertisement -
- Advertisment -
- Advertisment -
close
spot_img

VIRAL