spot_img

Anggota Tentera Sempat Pulang Ke Rumah Tetapi Hampir Rebah Lihat ᴊᴇɴᴀᴢᴀʜ Ibu

- Advertisement -

SUDAH menjadi kebiasaan bagi anggota tentera yang terpaksa ʙᴇʀᴘɪꜱᴀʜ daripada ahli keluarga demi menjaga keamanan negara. Atas dasar tanggungjawab, mereka banyak ᴋᴇʜɪʟᴀɴɢᴀɴ saat berharga bersama orang tersayang, terutama ibu bapa.

Situasi seperti itu boleh digambarkan dengan seorang anggota tentera di Indonesia ini yang pulang ke rumah dalam keadaan pilu, apabila si ibu telah ᴍᴇɴɢʜᴇᴍʙᴜꜱᴋᴀɴ ɴᴀꜰᴀꜱ terakhir, lapor portal merdeka semalam.

Menerusi perkongsian video di laman Instagram @sahabatsurga, anggota yang lengkap berpakaian seragam itu dilihat ᴍᴇɴᴀɴɢɪꜱ ʜɪʙᴀ dan terus melulu mendekati ᴊᴇɴᴀᴢᴀʜ si ibu sebelum ditenangkan oleh orang sekelilingnya.

- Advertisement -

Petik Hikmahnya.

Sayangi orang tua kita.

- Advertisement -

Untuk orang tua kita, Tolong Aamiin kan doa ini :

Ya Allah, ampunilah aku dan kedua orangtuaku, sayangilah mereka seperti mereka menyayangiku di saat aku kecil” (Sesuai Qs. Al Isra:24)⁣

Sekuat apapun seorang tentara pasti akan ʀᴀᴘᴜʜ kalau masalah yang menyangkut orang tua.

- Advertisement -

Semoga almarhumah husnul khatimah ditempatkan di tempat mulia di sisi Allah, dan keluarga nya diberi ketabahan serta keiklasan Aamiin ya Rabbal’alamiin.

Allahummaghfirlaha warhamha wa’aafiha wa’fuanhaa.

Video:

Rakaman video berdurasi 30 saat itu memaparkan pemuda tersebut tidak dapat ᴍᴇɴᴀʜᴀɴ ꜱᴇʙᴀᴋ, malah seolah-olah ᴍᴇʀᴀᴜɴɢ dan menunduk sambil memandang wajah ᴀʀᴡᴀʜ ibunya.

Meraih lebih 600,000 tontonan, rata-rata ᴡᴀʀɢᴀɴᴇᴛ turut sebak melihat momen meruntun jiwa itu selain menitipkan doa agar pemuda berkenaan tabah menjalani ᴋᴇʜɪᴅᴜᴘᴀɴ tanpa ibu tersayang.

Difahamkan, pada asalnya video tersebut dimuat naik oleh seorang lelaki yang juga anggota tentera @aris_m.r_matondang pada Oktober lalu dan kembali menjadi ᴛᴜʟᴀʀ dalam kalangan netizen Indonesia.

Komen warga maya:

Nak macam-macam info? Join Group Facebook Nak Kecam Apa Hari Ini?

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

- Advertisement -
- Advertisment -
- Advertisment -
close
spot_img

VIRAL