spot_img

Viral Posting Pemuda “IQ Tinggi” Ini Semangat Perlekeh Netizen Malaysia ꜱᴇʀᴀɴɢ Facebook ɪᴅꜰ, Apa Yang Berlaku Pada Beliau Akhir Sekali Sangat Menyedihkan.

- Advertisement -

BARU-BARU ini tular satu postingan dari seorang pemuda di Facebook yang memperlekeh netizen Malaysia dari bersatu dalam ᴍᴇɴʏᴇʀᴀɴɢ laman facebook ɪᴅꜰ.

Pemuda ini kononnya pernah ᴍᴇʟᴇᴛᴜᴘ dalam membuat satu artikel bertajuk “Tali Kapal” suatu ketika dulu.

Walaubagaimanapun tindakan beliau yang memuat naik postingan memperlekeh tindakan netizen Malaysia melalui ayat “mak kau hijau” dan ” pergi ke kedai membeli cincau” ditentang hebat oleh majoriti warga maya.

- Advertisement -

Admin tertarik minat dengan satu tindak balas komen dari Tengku Daeng Mawelle di Facebook. Beliau mengkritik kembali pemuda tersebut.

Ikuti komen-komen dari Tengku Daeng Mawelle berkenaan kes ini.

- Advertisement -

“Budak ni menggelabah sangat kenapa? nampak sangat kau tu ʙᴀᴄᴜʟ, Tu pun kau dah goyang! ɪꜱʀᴀᴇʟ tu memang ᴍᴜꜱᴜʜ islam. kau ni kalau zaman Rasulullah S.A.W sama saja dengan Ubay bin Salul dan 300 orang ᴍᴜɴᴀꜰɪᴋ yang sebarkan ketakutan dan meruntuhkan semangat jihad kaum muslimin masa ᴘᴇʀᴀɴɢ badar. Lepastu lari dari medan ᴘᴇʀᴀɴɢ dan buat ᴍᴜꜱᴜʜ lebih berani. 

ꜱᴇʀᴀɴɢᴀɴ siber yang kau risaukan, saudara islam kita di ᴘᴀʟᴇꜱᴛɪɴ tu lawan tentera ɪꜱʀᴀᴇʟ dengan batu je, dari yang kanak-kanak sehinggalah para wanita. Cuba kau fahamkan betul-betul apa kenyataan menteri dalam negeri tu, Komen-komen random netizen tu tiada kaitan, Yang dimaksudkan adalah para ʜᴀᴄᴋᴇʀ. Kau dengan kerajaan sama-sama bengap dan penakut. Ni lah yang Rasulullah S.A.W katakan cinta dunia dan takut mati.

Awal-awal dah giveup, memilih untuk berdiam saja dan menonton ᴋᴇᴋᴇᴊᴀᴍᴀɴ ᴢɪᴏɴɪꜱᴛ terhadap orang islam di ᴘᴀʟᴇꜱᴛɪɴ tanpa bersuara dan solidariti. Kalau kau pilih untuk diam saja aku tak kisah, Tapi tak payah nak berlagak semua orang sama pendapat dengan kau, Tak payah nak tunjuk ᴋᴇᴛᴀᴋᴜᴛᴀɴ dan kebodohan kau. Kau dengan ᴢɪᴏɴɪꜱᴛ tiada beza sama-sama gelabah kena ꜱᴇʀᴀɴɢ siber.

- Advertisement -

Kalau iyapun terjadi ꜱᴇʀᴀɴɢᴀɴ siber kau tak perlu buat apa-apa, Tiada siapa minta kau lawan tonyoh-tonyoh vape dengan rokok saat. Sebab tu bukan kepakaran kau. Malaysia ada pakar-pakar untuk hadapi ꜱᴇʀᴀɴɢᴀɴ alam siber dan Malaysia top 5 ranking dalam dunia dalam menghadapi ꜱᴇʀᴀɴɢᴀɴ siber. Jangankan lawan di medan ᴘᴇʀᴀɴɢ kau ni kat alam maya pun dah dah goyang dengan ɪꜱʀᴀᴇʟ. konon nak nampak bijaksana dan ilmiah, Hakikatnya kau tak ubah seperti seorang pengecut yang menyorok dibelakang wanita.

Nak nampak bijak tapi dia sendiri tak faham dengan kenyataan menteri dalam negeri, dia nak kaitkan komen-komen tentera bawang dengan kenyataan menteri dalam negeri, padahal yang dimaksudkan menteri tu adalah organisasi para ʜᴀᴄᴋᴇʀ yang ᴍᴇɴɢɢᴏᴅᴀᴍ ꜱᴇʀᴠᴇʀ ɪꜱʀᴀᴇʟ bukan komen-komen mak kau hijau, komen ɪꜱʀᴀᴇʟ ᴋᴏʏᴀᴋ. Alahai bengap sungguh! Now eat ur own ꜱʜɪᴛ. Pekat betul bodoh dia tak campur air langsung.”

May be an image of text

May be an image of text

Satu lagi tindakan balas komen pemuda ini dari Hafez Azali pula.

Nak sedap membaca pergi public library. Bila bijak sangat pun masalah jugak.

ᴘᴀʟᴇꜱᴛɪɴ dah kena ꜱᴇʀᴀɴɢ dia ajak berhujah pulak pasal hijau cincau. agak2 kalau rumah dia kena ʙᴏᴍ. kena ᴛᴇᴍʙᴀᴋ. apa agak kata maki yg keluar. mungkin dia boleh duduk semeja berbincang dengan penuh ilmiah.

Dia sebagai orang yg bijak aku rasa dia tau setiap comments semua berdasarkan emosi marah kerana perbuatan ɪꜱʀᴀᴇʟ. dan satu dunia pun tahu semua orang tengah marah. yg dia dok risau orang melaysia ni konon komen dok menunjukkan “bodoh” dimata dunia kononnya.

Senang cerita sebenarnya dia tau posting dia yg konon bijak tu akan triggered ramai orang yang tengah marah.

Jadi dia sebagai orang yang bijak sangat. dia tau posting dia akan jadi viral disebabkan kemarahan orang. jadi FB page dia jadi viral.

Mungkin dia tak tahu niat nak troll nak jemkan sesuatu page fb sampai KOYAK, jadi dia nak tau sangat. apa kata kita troll fb page dia sebagai contoh.

Sekadar meluahkan rasa.

Nak menang dengan orang macam ni memang tak la. sebab sifat “always win” dia pun serupa ɪʀᴏɴ ᴅᴏᴍᴇ ɪꜱʀᴀᴇʟ.

Orang belajar tinggi pun ada bengapnya yer.

Eh! ‘Hafiz Ostmann’ ko lah hijau!!

Setelah beberapa hari dan apa yang amat meyedihkan para warga maya, sehingga kini akaun Facebook pemuda ini tidak dapat dilihat. Adakah kerana pemuda ini telah deactivekan akaunnya? atau akaunnya telah dinyahaktif? hanya pemuda ini yang tahu. Jadi para netizen Malaysia amat kecewa kerana tidak dapat melawat memberi “Salam” kepada pemuda ini.

Antara koleksi postingan pemuda ini.

 

May be an image of text that says 'yoodo 4G 8:39 am Listening to music 90% Friends Posts Photos Life events Did You Know Hafiz Ostmann Ni saya anggap sebagai ugutan. Ni saya anggap sebagai perilaku jenayah. Ni boleh jadi kes polis dan tindakan undang?. Dah tak boleh nak komen mengamuk2. Kau benci aku tak payah tengok aku. Kau pergi la lepak kat page Elizabeth Tan tu. Ni ke peranga konon2 pejuang ummah? Macam perangai balaci adalah. 8:03 1000 w'

May be an image of text

May be an image of text

Para netizen amat kecewa

May be an image of text that says 'Digi Wi-Fi VoWiFi 93.8 39 5:17 Content not found The page you requested cannot be displayed at the moment. may be temporarily unavailable, the link you clicked on may be broken or expired, or you may not have permission to view this page. Back to home'
Nak macam-macam info? Join Group Facebook Nak Kecam Apa Hari Ini?

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

- Advertisement -
- Advertisment -
- Advertisment -
close
spot_img

VIRAL