spot_img

Niat Pulang Ziarah Ibu Tapi Pulang Sebagai ᴊᴇɴᴀᴢᴀʜ

- Advertisement -

NIAT pulang untuk bertemu ibu namun, akhirnya pulang ke pangkuan si ibu sebagai ᴊᴇɴᴀᴢᴀʜ. Kembalinya seorang anak lelaki harapan si ibu kepada Pencipta-Nya. ᴊᴇɴᴀᴢᴀʜ ɴᴀʜᴀꜱ ᴋᴇᴍᴀʟᴀɴɢᴀɴ jalan raya selamat ᴅɪᴋᴇʙᴜᴍɪᴋᴀɴ di Tanah ᴘᴇʀᴋᴜʙᴜʀᴀɴ Islam Al-Raudhah Nilai.

Allahyarham Qamarul Ariffin Bin Jasmi 25 tahun ᴍᴇɴɪɴɢɢᴀʟ ᴅᴜɴɪᴀ selepas bergesel dengan sebuah lori treler. ᴋᴇᴍᴀʟᴀɴɢᴀɴ yang ᴍᴇʀᴀɢᴜᴛ ɴʏᴀᴡᴀ anak muda berusia 25 tahun itu berlaku di lebuhraya Elite berhampiran susur ke Sepang.

Dikatakan ᴀʀᴡᴀʜ hendak pulang ke rumah kakaknya di Nilai untuk melawat ibunya. Si ibu dikatakan menetap bersama kakak ᴀʀᴡᴀʜ. Oleh kerana rindukan ibunya, ᴀʀᴡᴀʜ mengambil cuti tahunan dan berhasrat untuk pulang menemui ibunya itu.

- Advertisement -

ᴀʀᴡᴀʜ bertolak dari Wesport setelah habis waktu berkerja sekitar pukul 04.00 petang pada sabtu yang lalu. Ketika dalam perjalanan motosikal yang ditunggang oleh ᴀʀᴡᴀʜ bergesel dengan sebuah lori treler
dan ᴛᴇʀʙᴀʙᴀꜱ dan ᴀʀᴡᴀʜ ᴍᴇɴɪɴɢɢᴀʟ ᴅᴜɴɪᴀ di tempat kejadian.

ᴀʀᴡᴀʜ menyewa rumah di Pulau Indah bersama 2 orang rakan bujangnya dan baru 5 bulan berkerja di Wesport. ᴀʀᴡᴀʜ adalah anak kedua dari 3 orang adik beradik. Yang pertama kakaknya dan yang ketiga pula ialah adik perempuan ᴀʀᴡᴀʜ.

- Advertisement -

Bermakna ᴀʀᴡᴀʜ adalah anak lelaki tunggal di dalam keluarga selepas bapanya ᴍᴇɴɪɴɢɢᴀʟ ᴅᴜɴɪᴀ sejak beberapa tahun yang lalu. Kini anak harapan di dalam keluarga telah pergi selama lamanya meninggalkan ibu dan dua lagi adik beradik.

Pihak keluarga telah menghubungi kami pada hari sabtu yang lalu melibatkan pengurusan ᴊᴇɴᴀᴢᴀʜ ᴀʀᴡᴀʜ. Oleh kerana perlu melalui proses saringan covid-19 sebelum boleh ᴅɪʙᴇᴅᴀʜ siasat untuk mengetahui punca ᴋᴇᴍᴀᴛɪᴀɴ.

- Advertisement -

Semoga ibu dan adik beradik ᴀʀᴡᴀʜ redha dengan kehilangan insan yang mereka sayang. Setiap yang berlaku sudah Allah tetapkan. Kehidupan dan ᴋᴇᴍᴀᴛɪᴀɴ manusia hanya Allah sahaja yang Maha Mengetahui. Salam ᴛᴀᴋᴢɪᴀʜ!

Sumber: Mr Wan Cai Official

Reaksi warga maya

SOLIDARITI RAKYAT: KEMPEN BENDERA PUTIH. Join Group Facebook Kempen Rakyat Malaysia Kibarkan Bendera Putih

Anda dipelawa untuk menyertai group facebook ini untuk menjadi “Wartawan Rakyat” menyalurkan informasi tentang rumah-rumah yang memasang bendera putih.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

- Advertisement -
- Advertisment -
- Advertisment -
close
spot_img

VIRAL