spot_img

Viral Rakaman Bayi Usia Sebulan Hasilkan Susu Badan

- Advertisement -

JAKARTA – Satu rakaman menunjukkan seorang bayi berusia sebulan mengeluarkan air susu badan menjadi tular di media sosial Indonesia, semalam.

Menurut laporan Suara.com, video tersebut dimuat naik di akaun TikTok @Nurulfauziah yang memaparkan seorang individu memicit puting bayi berkenaan hingga mengeluarkan titisan air susu.

“Keajaiban Allah, anak baru berusia sebulan sudah ada air susu badan,” tulis pemilik akaun.

- Advertisement -

Berdasarkan penjelasan saintifik, keadaan tersebut dikenali sebagai galaktorea neonatal dan biasa berlaku ke atas bayi yang dilahirkan pra matang.

Namun begitu, ia bukan satu masalah kesihatan yang membimbangkan dan akan hilang dengan sendiri apabila bayi semakin membesar.

Walau bagaimanapun, ibu bapa dan penjaga diingatkan agar tidak ᴍᴇʀᴀɴɢꜱᴀɴɢ puting bayi dengan sengaja bagi mengeluarkan air susu badan bayi bagi mengelak ᴊᴀɴɢᴋɪᴛᴀɴ ᴋᴜᴍᴀɴ.

- Advertisement -

Selain itu, jika situasi ini berterusan selepas usia dua bulan, ibu bapa dinasihati merujuk anak mereka kepada doktor perubatan.

Reaksi warga maya

- Advertisement -

Rakaman yang tular

SOLIDARITI RAKYAT: KEMPEN BENDERA PUTIH. Join Group Facebook Kempen Rakyat Malaysia Kibarkan Bendera Putih

Anda dipelawa untuk menyertai group facebook ini untuk menjadi “Wartawan Rakyat” menyalurkan informasi tentang rumah-rumah yang memasang bendera putih.

Nak macam-macam info? Join Group Facebook Nak Kecam Apa Hari Ini?

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

- Advertisement -
- Advertisment -
- Advertisment -
close
spot_img

VIRAL