spot_img

Yang Buat Hal Penyewa Lama, Tapi Pemilik Rumah Pula Digangu Along

- Advertisement -

GARA-GARA penyewa lama membuat onar, pemilik rumah terpaksa menanggung ketakutan akibat diganggu oleh ᴀʜ ʟᴏɴɢ yang datang menuntut ʜᴜᴛᴀɴɢ.

Menurut pemilik rumah, Nur Adhariah, yang berkongsikan mengenai kejadian itu di Twitternya berkata, individu terbabit telah membuat pinjaman wang dengan ᴀʜ ʟᴏɴɢ dengan menggunakan alamat kediamannya yang kini menjadi sasaran ᴄᴇᴛɪ ʜᴀʀᴀᴍ itu selepas individu yang berusia 26 tahun itu tidak menjelaskan ʜᴜᴛᴀɴɢɴʏᴀ.

“Muda-muda dah pinjam duit dengan ᴀʜ ʟᴏɴɢ. Pinjam dengan ᴀʜ ʟᴏɴɢ, pakai alamat rumah orang lain. Sekarang saya yang kena tanggung rasa ᴛᴀᴋᴜᴛ jika terjadi apa-apa pada rumah.”

ᴀᴍᴀʀᴀɴ DARI ᴀʜ ʟᴏɴɢ

- Advertisement -

“Nama peminjam ɴᴜʀᴜʟ ᴀɪɴ ꜱʜᴜʜᴀᴅᴀ berasal dari Kelantan dan lahir pada tahun 90an. Kalau ada sesiapa yang mengenalinya, sila maklumkan kepada saya,” katanya.

Menurut Adha, kawasan rumahnya telah diceroboh dan fius elektrik rumahnya telah ᴅɪᴄᴜʀɪ dua kali dipercayai dilakukan oleh ᴀʜ ʟᴏɴɢ terbabit.

ᴀʜ ʟᴏɴɢ ‘ᴄᴜʀɪ’ ELEKTRIK

- Advertisement -

“Yang ᴊᴀʜᴀᴛɴʏᴀ ᴀʜ ʟᴏɴɢ ni, dia pergi ambil fius elektrik dah dua kali. Pihak Tenaga Nasional Berhad (TNB) jadi pelik kenapa terjadi sampai begitu. Mungkin ini pun kes pertama mereka. Jadi, polis alert ini dah jadi kes ᴊᴇɴᴀʏᴀʜ sebab ᴍᴇɴᴄᴇʀᴏʙᴏʜ masuk ke kawasan rumah dan ᴍᴇɴᴄᴜʀɪ.”

ᴀʜ ʟᴏɴɢ ᴄᴜʀɪ HOLDER PINTU KERETA

- Advertisement -

“Kali ini casing kunci pintu kereta kena cabut. Cari keliling kereta, tak ada pun casing itu. Haih, tak tahulah nak salahkan ᴀʜ ʟᴏɴɢ ni panjat pagar ke, kemudian cabut.”

“One of my tenants knew this girl. They rented this house before with previous owner. Now I’m the new owner to this house. The girl memang pernah banyak masalah dengan tenants lain sebelum ini. Nombor telefon dia pun dah ditukar. Phone number pun tak ada, so I decided letak papan depan pagar. At least jiran-jiran pun alert. Hopefully diorang faham,” katanya.

Ekoran kejadian itu dan bimbang dengan keselamatan dirinya, Adha membuat laporan polis dan berharap ᴀʜ ʟᴏɴɢ terbabit berhenti dari terus mengganggunya.

“Saya harap perkara ini tidak berlaku lagi dan ᴀʜ ʟᴏɴɢ berhenti dari mengganggu kerana saya tiada kaitan dan tidak mengenali si peminjam.”

“Tak sangka pun kejadian seperti ini akan berlaku. Kita yang rasa tak tenteram. Saya berharap perempuan ini segera dijumpai sebab dah menyusahkan orang.”

“Sekarang saya yang kena menghadap ᴀʜ ʟᴏɴɢ dan yakinkan mereka bahawa perempuan ini sudah tidak tinggal di rumah ini lagi. Harap mereka tidak bertindak ᴀɢʀᴇꜱɪꜰ, simbah cat atau buat apa-apa terhadap rumah dan kereta saya,” katanya.

Nak macam-macam info? Join Group Facebook Nak Kecam Apa Hari Ini?

Terima kasih kerana sudi membaca!

Apa pendapat anda? Kongsikan di ruangan komen, dan jangan lupa kongsikan artikel ini pada rakan rakan. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

- Advertisement -
- Advertisment -
- Advertisment -
close
spot_img

VIRAL