spot_img

Kisah Cinta Sejati, 28 Tahun Suami Selalu Hantar Isteri Kerja Hanya Dengan Basikal

- Advertisement -

AHAD lalu, tular sebuah rakaman video yang memaparkan kisah romantik pasangan suami isteri dengan jumlah tontonan sehingga 3.1 juta. Rakaman tersebut dimuat naik menerusi akaun TikTok @jovelynfamily oleh pemiliknya yang dikenali sebagai Inne.

Inne yang berasal daripada Purbalingga, Jawa Tenggah itu menyingkap kisah di sebalik video tersebut. Menurutnya, pasangan suami isteri itu terlihat sangat romantik kerana si suami tidak pernah jemu menghantar si isteri pergi bekerja dengan menaiki basikal.

Tambah Inne, sang isteri atau lebih dikenali sebagai Mulyani merupakan seorang pekerja di pasaraya miliknya dan sudah berkhidmat selama 28 tahun. Mereka sudah 26 tahun berumah tangga dan Mulyani sering dihantar dan diambil oleh suami ketika bekerja.

- Advertisement -

Inne mengakui bahawa hatinya tersentuh setiap kali menyaksikan kebersamaan pasangan suami isteri tersebut. “Setiap hari (Mulyani) dihantar dan diambil oleh suami, hati saya berasa tenang, banyak mengajar saya supaya bersyukur”, ujarnya kepada Tribunnews.com pada hari Rabu (18/8/2021).

Berdasarkan cerita yang disampaikan oleh Mulyani, Trimo merupakan seorang suami yang baik. Ketika Mulyani jatuh sakit, dia dengan sabar mengurus semua keperluan isterinya itu. “Kak Mulyani kata, dia sangat bersyukur kerana Trimo seorang suami yang sangat baik dan sayangkan dia. Kak Mulyani pernah mengalami patah kaki selama tiga hingga empat bulan, dan pada masa itu semua keperluannya diuruskan oleh sang suami”, tambah Inne.

Inne turut memberitahu bahawa Mulyani seorang yang penyabar. “Kak Mulyani sangat penyabar dan bersikap keibuan. Semasa di kedai pun dia sangat baik dan melindungi yang muda-muda”.

- Advertisement -

Berhubung dengan kiriman video yang menjadi viral, Inne berasa gembira kerana kisah Mulyani dan Trimo menjadi perhatian ramai orang. Kisah suami isteri tersebut boleh menjadi pengajaran agar selalu bersyukur. “Saya turut gembira sekiranya kesederhanaan dan ketulusan cinta mereka telah menyentuh hati ramai orang. Ia mengingatkan kita supaya bersyukur dan kebahagiaan itu adalah sederhana”.

Setelah video tersebut menjadi viral, Inne sempat mengusik Mulyani dengan mengatakan “Wah, Kak Mul viral ni”. Mulyani kemudiannya menzahirkan rasa gembira dengan tularnya video tersebut. “Kak Mulyani ketawa dan dia kata ramai beritahu padanya mengenai perkara tersebut sehingga anak kecil di daerah rumahnya pun turut memberitahu.

@jovelynfamilyKisah Cinta Sejati Karyawan Kami ❤️ #fypシ゚viral#foryou#masukberanda

♬ original sound – Jaki Misbah – j e k

Komen Netizen 

- Advertisement -

Menjengah ke ruangan komen, berikut merupakan respon dan komen oleh warga netizen di akaun Tiktok video tersebut,

“Bos tegur kita dulu dengan ramah pun dah rasa gembira.”

“Panjang umur untuk orang yang prihatin sesama lain.”

“Bahagia itu apabila melihat pekerja yang dianggap seperti keluarga sendiri.”

“Saya tengok wajah mereka bahagia dan bersyukur dengan apa adanya.”

“Bahagia dalam kemewahan itu biasa, bahagia dalam kesederhanaan itu baru luar biasa.”

Sepatutnya ada motor

Bos tegur dengan ramah

Moga tergerak hati bos

Nak macam-macam info? Jom join Channel Telegram Aku Papan Kekunci

Terima kasih kerana sudi membaca!

Apa pendapat anda? Kongsikan di ruangan komen, dan jangan lupa kongsikan artikel ini pada rakan rakan. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

- Advertisement -
- Advertisment -
- Advertisment -
close
spot_img

VIRAL