Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/akupuszx/public_html/wp-content/plugins/prevent-xss-vulnerability/includes/class-prevent-xss-vulnerability-frontend.php on line 264

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/akupuszx/public_html/wp-content/plugins/prevent-xss-vulnerability/includes/class-prevent-xss-vulnerability-frontend.php on line 265
Pakcik Ini Gigih Ke Masjid Walaupun Matanya Buta
spot_img

Pakcik Ini Gigih Ke Masjid Walaupun Matanya Buta

- Advertisement -

PASTI ramai yang tahu buta penglihatan ini adalah salah satu penyakit yang juga dipanggil sebagai cacat kekal.

Tetapi itu bukanlah satu alasan untuk menjadi penghalang kepada individu tersebut dari menunaikan ibadah. Malah kekurangan yang ada pada individu tersebut boleh menjadi satu alasan yang kukuh kenapa dia harus terus bersemangat kental dalam menjalani kehidupan seharian dan juga ibadah terutamanya.

Terbaru, dalam satu paparan video yang dimuat naik oleh Sahabatsurga, ia mempamerkan satu rakaman video mengenai seorang warga emas yang berasal daripada Indonesia yang juga cacat penglihatan tetapi kelihatan begitu bersemangat untuk ke masjid seawal waktu yang mungkin.

- Advertisement -

ARTIKEL BERKAITAN: Gara Gara Gosok Mata Dan Pakai Ubat Farmasi Mata Wanita Ini Hampir Buta

ARTIKEL BERKAITAN: OKU Jual Tisu, Masyarakat Sering Anggap Mereka Peminta Sedekah

Paparan tersebut juga menjelaskan bahawa, warga emas tersebut berjalan sambil meraba-raba kelilingnya untuk sampai ke masjid.

Lihat video penuh dibawah:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Sahabatsurga (@sahabatsurga)

- Advertisement -

Video tersebut mendapat lebih kurang 145,518 penonton itu, rata-rata netizen yang menonton merasa sedih dan sebak melihat keadaan pakcik yang sudah lanjut usia terpaksa berada dalam keadaan cacat penglihatan berusaha sebaik mungkin untuk menunaikan ibadah.

Kelihatan juga dalam video tersebut didapati, pakcik tua itu meraba-raba dinding untuk mencapai sejadah dan membukanya di bahagian saf pertama. Kelakuannya itu kelihatan dia sudah terbiasa dengan masjid tersebut.

- Advertisement -

Rata-rata netizen yang melihat turut mendoakan kesihatan pakcik ini.

Nak macam-macam info? Jom join Channel Telegram Aku Papan Kekunci

Terima kasih kerana sudi membaca!

Apa pendapat anda? Kongsikan di ruangan komen, dan jangan lupa kongsikan artikel ini pada rakan rakan. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

- Advertisement -
- Advertisment -
- Advertisment -
close
spot_img

VIRAL