spot_img

Rumah Dibina Hanya Satu “Tiang Seri” Untuk Elak Bayar Cukai Tanah

- Advertisement -

BARU-BARU ini berkeliaran di media sosial sebuah gambar rumah yang dipanggil ‘rumah cendawan’ yang berdiri dengan hanya satu binaan konkrit, sejak itu, netizen tertanya-tanya adakah rumah ini betul-betul dibina.

Ia mula viral di laman Twitter apabila seorang pengguna tampil berkongsi gambar tersebut sambil bertanya dengan rasa ragu bagaimana ia berdiri dengan hanya satu binaan konkrit.

- Advertisement -

Rumah cendawan ini terletak di Jalan Prefektur Jobanki 294, Bandar Azumigawa, Kota Takashima, Prefektur Shiga 520-1211. Rumah itu dibina bersebelahan dengan sebuah kebun dan faktor mengapa pemiliknya memilih untuk membina rumah seperti ini masih menjadi misteri.

Gambaran dari Google Street.
Gambaran dari Google Street.

Namun, ada yang mendakwa bahawa reka bentuk pelik itu bertujuan untuk mengelak daripada membayar cukai tanah, manakala yang lain pula mengesyaki bahawa ini adalah satu-satunya cara untuk mendapatkan dua tempat letak kereta dari sebidang tanah yang sangat kecil.

- Advertisement -

Tidak pasti mengapa rumah ini dibina dengan sebegitu rupa, tetapi ia adalah salah satu tarikan kerana keunikan.

Reaksi warga maya

“Takut Saya nak pi rumah dia kalau dia jemput buat makan2. Takut lepas Saya makan bersedih dan berduka. Saya pulak dibebani rasa bersalah. Takut runtuh x dapat menampung berat Fiona oii” – Abaya Fiona.

“Nak kata di atas pun tdak, nak kata di bawah pun tdak. Ini bukan rumah haram, ini anak haram (sudutan filem laksamana do re mi)” – Azhar Bhai

- Advertisement -

“Ini bukan rumah haram? Habis kalau bukan rumah haram rumah apa? Ini makruh, Makruh? Di atas bumi pun bukan, di atas awang2an pun bukan. Jadi saya tak boleh buat apa la ni?” – Tulis Nazri Ahmad.

“Jangan ingat org ada tanah sekangkang kera xboleh buat rumah! xboleh pakai dah perumpamaan sekangkang kera tu.” – Syafulanuar Moktar Al-capone.

Nak macam-macam info? Jom Join Channel Telegram Aku Papan Kekunci

 

Terima kasih kerana sudi membaca!

Apa pendapat anda? Kongsikan di ruangan komen, dan jangan lupa kongsikan artikel ini pada rakan rakan. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

- Advertisement -
- Advertisment -
- Advertisment -
close
spot_img

VIRAL