spot_img

Bekas CEO Amazon Suntik Dana Untuk Projek “Mencegah” Anti Penuaan

- Advertisement -

JEFF BEZOS, bekas ketua CEO Amazon bercadangan untuk mencari solusi bagi memanjangkan umur manusia di Bumi. Melalui laporan berita yang dikeluarkan oleh Fox News, Jeff baru sahaja menyuntik dana ke dalam sebuah syarikat anti-penuaan, Altos Lab.

Difahamkan, Altos Lab bertanggungjawab mengembangkan teknologi untuk meremajakan sel dan berpotensi memanjangkan hidup seseorang. Selain itu, kaedah ini juga dikatakan berpotensi besar untuk merawat orang yang mengalami kehilangan penglihatan, kecederaan saraf tunjang, kecederaan otak, dan degenerasi badan yang berkaitan dengan usia.

Penemuan ini disokong oleh ahli biokimia Salk Institute, Juan Carlos Izpisua Belmonte yang kini sudah bergabung dengan Altos Lab. Dalam kajian tahun 2018, Belmonte menyatakannya sebagai ‘ramuan hidup’, penuaan bukanlah proses yang tidak dapat dipulihkan.

- Advertisement -

Selain Belmonte, jutawan teknologi Rusia, Yuri Milner dan seorang ahli genetik di University of California, Steve Harvath juga kini bekerjasama dengan Altos Lab untuk kajian terbaharu ini.

Jeff difahamkan mempunyai satu obsesi dengan teknologi memanjangkan hayat seseorang manusia. Ini dapat dilihat pada tahun 2020 di mana dia menghantar surat kepada para pemegang saham Amazon sambil memetik kata-kata Richard Dawkins, seorang ahli evolusionis British.

- Advertisement -

“Mencegah kematian adalah sesuatu yang harus anda kerjakan. Sekiranya makhluk hidup tidak aktif untuk mencegahnya, mereka akhirnya akan bergabung dengan persekitaran mereka dan tidak lagi wujud sebagai makhluk autonomi. Itulah yang berlaku ketika mereka mati,” katanya.

Untuk rekod, projek ‘mencegah’ kematian sebenarnya cukup popular di Silicon Valley, sebuah kawasan di California, Amerika Syarikat, yang dipenuhi dengan syarikat baru yang inovatif dan syarikat teknologi besar. Sebagai contoh, pada tahun 2013, Google melancarkan Calico, sebuah makmal penyelidikan dan pembangunan untuk merawat penuaan.

- Advertisement -

Nak macam-macam info? Jom Join Channel Telegram Aku Papan Kekunci

Terima kasih kerana sudi membaca!

Apa pendapat anda? Kongsikan di ruangan komen, dan jangan lupa kongsikan artikel ini pada rakan rakan. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

- Advertisement -
- Advertisment -
- Advertisment -
close
spot_img

VIRAL