spot_img

Kisah Malaikat Jibrail A.S. Dengan Rasulullah S.A.W.

- Advertisement -

Diterangkan dalam sebuah hadith bahawa suatu hari telah datang malaikat Jibrail A.S. menemui Rasulullah S.A.W. dengan berkata: “Wahai Muhammad, Allah S.W.T. mengirim salam dan berfirman kepadamu, adakah kamu berasa senang, jika semua gunung-gunung ini aku jadikan emas untuk kamu dan akan bersama kamu ke mana kamu pergi?”

Apabila Rasulullah S.A.W. mendengar firman Allah S.W.T. yang dibawa oleh Jibrail A.S. maka baginda tunduk berfikir sejenak dan kemudian berkata: “Wahai Jibrail A.S., sesungguhnya dunia ini adalah rumah bagi orang yang tidak mempunyai harta dan sesungguhnya dunia ini dikumpulkan dan ditimbunkan oleh orang yang tidak berakal.”

Kemudian Jibrail A.S. berkata: “Wahai Muhammad, mudah-mudahan Allah menguatkan pendirianmu dengan kata-kata yang pasti.”

Gambar Hiasan

Sebulan Dapur Tidak Berasap

- Advertisement -

Aishah A.S. berkata: “Sesungguhnya kami adalah keluarga Nabi Muhammad S.A.W., pernah sebulan tidak menghidupkan api dapur untuk memasak, yang ada ialah buah tamar dan air sahaja.”

Nak macam-macam info? Jom join Channel Telegram Aku Papan Kekunci

Terima kasih kerana sudi membaca!

Apa pendapat anda? Kongsikan di ruangan komen, dan jangan lupa kongsikan artikel ini pada rakan rakan. Terima Kasih Banyak!

- Advertisement -

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

- Advertisement -
- Advertisment -
- Advertisment -
close
spot_img

VIRAL