spot_img

Netizen Indonesia “Koyak” Adidas Lancarkan Kasut Bertemakan Wayang Kulit Berasal Dari Malaysia

- Advertisement -

ADIDAS Singapura telah melancarkan model terkini kasut mereka – UltraBOOST SEA DNA CITY PACK dengan menggunakan tema wayang kulit sebagai motif utama design, dan menyatakan bahawa wayang kulit berasal dari Malaysia kira-kira 6 hari yang lalu.

Namun, semalam laman sosial Instagram rasmi adidas Singapura itu telah menerima ratusan komen dan maklum balas dari netizen Indonesia yang datang untuk mempertahankan bahawa wayang kulit itu sebenarnya berasal dari Indonesia dan bukan dari Malaysia.

Setelah mencari dibeberapa buah laman web, kami telah menjumpai post asal yang dibuat oleh pihak Adidas yang telah mencetuskan huru-hara untuk claim wayang kulit berasal dari Indonesia ini.

- Advertisement -

Selepas menerima banyak komen, pihak adidas akhirnya telah mengubah semula ayat dalam entri tersebut bagi membetulkan fakta mengenai wayang kulit.

Dibawah ini adalah entri selepas diubah mengenai ‘adidas Wayang Kulit’.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by adidas Singapore (@adidassg)

- Advertisement -

Inilah sebahagian dari komen-komen oleh netizen Indonesia yang sempat kami ambil dari laman sosial Instagram yang menunjukkan mereka bermati-matian mempertahankan bahawa wayang kulit itu berasal dari Indonesia.

Gambar dari IG AdidasSG
Gambar dari IG AdidasSG
Gambar dari IG AdidasSG
- Advertisement -

adidas Ultraboost SEA DNA City Pack ini hadir dengan 6 design mengikut negara di Asia Tenggara – Malaysia, Indonesia, Thailand, Singapura,Vietnam dan Filipina.

Sila rujuk gambar dibawah untuk melihat dengan lebih jelas 6 design tersebut.

ULTRABOOST DNA SEA CITY PACK MALAYSIA
ULTRABOOST DNA SEA CITY PACK SINGAPORE
ULTRABOOST DNA SEA CITY PACK THAILAND
ULTRABOOST DNA SEA CITY PACK VIETNAM
ULTRABOOST DNA SEA CITY PACK INDONESIA
ULTRABOOST DNA SEA CITY PACK PHILIPPINES

Nak macam-macam info? Jom Join Channel Telegram Aku Papan Kekunci

Terima kasih kerana sudi membaca!

Apa pendapat anda? Kongsikan di ruangan komen, dan jangan lupa kongsikan artikel ini pada rakan rakan. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

- Advertisement -
- Advertisment -
- Advertisment -
close
spot_img

VIRAL