Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/akupuszx/public_html/wp-content/plugins/prevent-xss-vulnerability/includes/class-prevent-xss-vulnerability-frontend.php on line 264

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/akupuszx/public_html/wp-content/plugins/prevent-xss-vulnerability/includes/class-prevent-xss-vulnerability-frontend.php on line 265
Tersentuh Hati Lihat Atuk Berusia 68 Tahun Terpaksa Bekerja Sebagai Penghantar Makanan
spot_img

Tersentuh Hati Lihat Atuk Berusia 68 Tahun Terpaksa Bekerja Sebagai Penghantar Makanan

- Advertisement -

SEBUAH video berdurasi selama 16 saat yang menunjukkan seorang pekerja penghantar makanan Grab Food berusia 68 tahun tular dan menyentuh hati ramai pihak. Ia dimuat naik oleh seorang pengguna TikTok, Ashraf Danny yang terserempak dengan ‘Atuk’ tersebut. Video di akhir artikel ini.

Menurut Ashraf, Atuk pernah menjadi pemandu lori dan kini terpaksa bekerja sebagai penghantar makanan untuk mencari rezeki. Dalam klip pendek itu, kelihatan Atuk berjalan perlahan dengan keadaan membongkok, namun, dia masih berusaha untuk menghantar makanan tepat pada masanya.

Ashraf dalam catatannya mendoakan agar Atuk dilimpahi rezeki yang tidak putus dan sentiasa berada di bawah lindungan tuhan. Dia juga berkata bahawa setiap kali melihat Atuk tersebut, dia teringat dengan arwah atuknya.

- Advertisement -

Video tersebut yang dimuat naik beberapa hari lalu telah ditonton lebih 1 juta kali dan telah mendapat lebih 50,000 suka. Kebanyakan pengguna TikTok tersentuh dengan video tersebut. Ada yang mencadangkan agar orang ramai mengutip derma untuk Atuk dan sebahagian pula menyatakan bahawa mereka sering melihat Atuk di sekitar Damansara dan Hartamas.

Rakaman yang tular

@danielashraf1370 kisah sedih hari ni, aku buat grab food terjumpa dgn seorang atuk yang berumur 68 tahun tapi masih kuat buat grab🥲 #fyp #fypシ #fypdongggggggg #sedih ♬ original sound – BrassicaOlerasia91 – DamianaJun91

Nak macam-macam info? Jom Join Channel Telegram Aku Papan Kekunci

Terima kasih kerana sudi membaca!

- Advertisement -

Apa pendapat anda? Kongsikan di ruangan komen, dan jangan lupa kongsikan artikel ini pada rakan rakan. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

- Advertisement -

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

- Advertisement -
- Advertisment -
- Advertisment -
close
spot_img

VIRAL