spot_img

Suami Simpan RM20 Setiap Hari Selama Setahun Untuk Hadiahkan Isterinya iPhone 13 Pro

- Advertisement -

SEORANG suami yang setia dari Klang menjadikan misi untuk menyimpan semua wang kertas RM20 yang diterimanya selama setahun untuk membelikan isterinya hadiah mahal sempena ulang tahun perkahwinan mereka.

Pengguna Facebook, Nick Hiew berkongsi kegembiraannya dalam Facebook group ‘iPhone 吹水站’ selepas dia berjaya menyimpan wang yang cukup untuk membelikan iPhone 13 Pro untuk isterinya.

Ia bukan kejayaan kecil kerana iPhone 13 Pro kini dijual pada harga bermula RM4,899 di Malaysia.

- Advertisement -

Hiew berkata dia memulakan inisiatif itu kerana ingin membeli sesuatu barangan berharga untuk isterinya tanpa menggunakan simpanan peribadinya.

“Apabila saya memikirkan berapa banyak wang simpanan bank saya yang perlu saya belanjakan, saya berasa sakit,” katanya sambil ketawa, “Jadi saya memutuskan untuk menyimpan wang kertas RM20 selama setahun untuk melihat berapa banyak yang saya akan dapat.”

- Advertisement -

Hiew berkata, rancangan itu mudah: apa yang dia perlu lakukan ialah mengetepikan sebarang wang kertas RM20 yang diterima daripada sebarang pembayaran sepanjang hari ke arah belanjawan.

Memandangkan dia biasanya berbelanja dalam denominasi RM100 atau RM50 ketika membeli-belah atau membeli makanan, lelaki berusia 32 tahun itu berkata, dia boleh menjimatkan banyak wang kertas RM20.

Tambahnya lagi, tidak ada jumlah tetap untuk jumlah yang akan dia simpan dalam sehari, kerana dia menjawab kepada seorang netizen yang ingin tahu, “Jika saya mempunyai wang, saya akan menyimpannya.”

- Advertisement -

Akhirnya, Hiew membawa timbunan tebal wang kertas RM20 miliknya ke sebuah kedai dan membayar iPhone 13 Pro secara tunai sepenuhnya

Dalam video yang dimuat naiknya pada 14 November lalu, kelihatan seorang juruwang sedang mengira dan menyusun longgokan wang kertas RM20 yang banyak di atas kaunter.

Jelas Hiew lagi, dia akan meneruskan tabiat menyimpan wang dengan cara ini pada masa akan datang.

Rakaman juruwang mengira duit RM20 Hiew

Nak macam-macam info? Jom Join Channel Telegram Aku Papan Kekunci

Terima kasih kerana sudi membaca!

Apa pendapat anda? Kongsikan di ruangan komen, dan jangan lupa kongsikan artikel ini pada rakan rakan. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

- Advertisement -
- Advertisment -
- Advertisment -
close
spot_img

VIRAL