spot_img

Dinasihatkan Jangan Sesekali Tutup Lampu Tandas Bila Bermalam Di Hotel

- Advertisement -

HOTEL merupakan tempat pilihan utama bagi majoriti kita jika jika pergi travel atau melancong pergi kemana-mana tempat yang jauh dari rumah kita. Manusia dilahirkan dengan mempunyai ciri-ciri kena tidur at least sekali dalam tempoh 24 jam untuk tubuh kita kekal cergas dan bertenaga. Oleh itu, jika kita pergi ke tempat jauh, kita perlukan tempat bermalam dan hotel adalah antara pilihan yang mudah.

Tahukah anda, jika kita menginap di hotel, orang nasihatkan supaya jangan biarkan lampu tandas tutup, sebaliknya biarkan terpasang setiap masa. Di bawah ada tiga sebab kenapa kita biarkan lampu tandas terpasang.

Gambar hiasan

PERTAMA : Sebagai persediaan untuk keluar jika ada sesuatu berlaku

Contohnya kemalangan yang tak disangka ataupun untuk melihat sesiapa yang masuk ke bilik hotel kita kerana cahaya dari lampu tandas dapat membuatkan kita melihat sesiapa yang masuk melalui pintu bilik.

- Advertisement -

Jadi kita akan dapat membuat persediaan jika orang yang masuk adalah sesiapa yang tidak kita kenali.

KEDUA : Untuk lebih selesa dan selamat jika kita ingin menggunakan tandas pada waktu malam

Ketika tidur di hotel, biasanya pada waktu malam hari kita mudah terbangun kerana ingin ke tandas. Oleh kerana kita dalam keadaan ‘mamai’ dan mengantuk, memudahkan kita untuk terus ke tandas tanpa perlu mencari suis lampu.

Gambar hiasan.

KETIGA : Kita akan lebih nyenyak tidur

Menurut kajian yang dilakukan menyalakan lampu tandas akan membuatkan kita tidur lebih nyenyak. Sesetengah orang berfikir, jika lampu tandas terpasang akan membuatkan kita susah tidur tetapi tidak sebenarnya.

- Advertisement -

Lampu bilik air yang redup dan jauh dari tempat tidur tidak akan membuatkan kita terganggu. Malahan kita akan berasa lebih selamat dan tidak merasa asing berada di tempat baru.

Ini kerana kita selalu terfikir perkara yang menakutkan yang pernah kita dengar atau baca. Jadi dengan memasang lampu kita akan berasa lebih selamat dan tidak membuatkan kita berfikir benda yang bukan-bukan semasa di hotel.

Nak macam-macam info? Jom Join Channel Telegram Aku Papan Kekunci

Terima kasih kerana sudi membaca!

- Advertisement -

Apa pendapat anda? Kongsikan di ruangan komen, dan jangan lupa kongsikan artikel ini pada rakan rakan. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

- Advertisement -
- Advertisment -
- Advertisment -
close
spot_img

VIRAL