spot_img

‘Dia Adalah Seorang Lelaki Yang Sangat Berbeza’ – Netizen Saksikan Definisi Cinta Sebenar Pasangan Ini

- Advertisement -

KISAH cinta Aidafazira Mohd Alias @ Ayit, 27 dan pasangan Mohd Faridzal Idris, 28 heboh diperkatakan di media sosial bukanlah satu cerita dongeng yang kita lihat di kaca televisyen mahu pun di layar perak.

Mereka berdua selamat disatukan pada 18 Disember lalu, sebelum definisi cinta sebenar antara mereka berdua tular sehingga menitiskan air mata warganet melihat kepada kesanggupan si teruna menyunting dara walaupun tidak sempurna.

Menurut Aidafazira dia yang dilahirkan kurang upaya (OKU) sejak lahir dan pertama kali mengenali suaminya menerusi Facebook 10 tahun lalu, sebelum kedua-dua mereka mengambil keputusan untuk tinggal sebumbung.

- Advertisement -

“Kebanyakkan lelaki yang saya kenal tidak ikhlas menerima kekurangan saya, Tapi, dia adalah seorang lelaki yang sangat berbeza,” ujar Aidafazira ketika dihubungi UtusanTV.

Aidafazira yang lebih mesra disapa Jia mengatakan, dia kudung kaki kanan dan pendek kaki kiri sejak lahir lagi, manakala jari tangan kanannya juga ada empat saja manakala yang kiri bercantum.

“Saya memang sebegini sejak lahir lagi, dalam adik beradik atau saudara mara, saya seorang sahaja sebegini,” kongsinya.

@aydalaven “Maaf saya hanya mampu pinjam kaki 😭” melengkapi 1 sama lain; awk trima kekurangan saya, saya trima kekurangan awk..TQ❤️🌹🥺#fyp #foryou #viral ♬ Sholawat Sedih – Instrumental – Asraf Studio
- Advertisement -

Menceritakan kembali, Jia berkata, sepanjang 10 tahun mengenali pasangannya, cinta mula berputik apabila dia melihat keikhlasan suaminya yang menerima segala kekurangan dirinya.

Malah, dia pernah lontarkan soalan kepada suaminya, kenapa memilih dirinya yang tidak sempurna berbanding wanita lain, tetapi respons suaminya membuatkan lidah wanita itu kelu.

- Advertisement -

“Dia berkata kepada saya, hati sudah sayang dan cinta, ini adalah jodoh, takdir dia untuk menjaga saya dan tidak pernah terfikir untuk mencari wanita lain yang lebih sempurna. Cukup hanya saya,” kongsinya.

Kisah mereka mula mendapat perhatian selepas Jia memuat naik satu video pendek di akaun TikTok @Aydalavenda, ketika dirinya didukung oleh abang kandung semasa hari persandingan pada 25 Disember lalu yang berlangsung di Taman Kota Muhibah, Teluk Intan, Perak.

Jia kemudian disambut pula oleh suami tercinta hingga ke pelamin.

Sehingga kini, rakaman video itu telah mendapat lebih 6 juta kali tontonan dan lebih 500,000 tanda suka daripada warganet.

Mereka dinikahkan di Masjid Darul Ehsan Taman TAR Ampang, Selangor.

Katanya, pertama kali bertentang mata dengan suaminya ketika itu, dia masih bersekolah di tingkatan lima.

“Ada kawan temankan saya ketika itu, dan dia tolak saya menggunakan kerusi roda berjalan-jalan dalam sebuah pasar raya tanpa rasa malu,” tambahnya.

Sejak itu, Jia mengatakan dirinya mula jatuh cinta dek kerana keikhlasan suaminya yang sanggup menerima dirinya, malah datang ke Kuala Lumpur dari Perak semata-mata mahu berjumpa.

Sementara itu, tinjauan UtusanTV ke ruangan komen mendapati , rata-rata netizen mengagumi ketulusan cinta dan melabelkan suaminya itu sebagai lelaki yang sukar dijumpai pada masa kini.

“Respect betul lah dekat lelaki ini and family dia. Bukan senang tau nak orang terima kekurangan seseorang itu,” kata @Noze.

“Satu dalam sejuta dapat lelaki macam itu. Semoga kekal hingga ke jannah,” doa @Nuruliman_

“Kalian dah buktikan kepada kami semua, cinta tak pandang harta dan rupa tapi cinta perlukan keikhlasan serta saling terima kekurangan dan kelebihan masing-masing. Allahuakbar, hilang kata-kata,” komen @Nickswanies.

Dari meja admin: Semoga pasangan ini berbahagia hingga ke syurga. Terharu dengan sifat seorang lelaki yang menerima kekurangan pasangannya. huhu

Nak macam-macam info? Jom join Channel Telegram Aku Papan Kekunci

Terima kasih kerana sudi membaca!

Apa pendapat anda? Kongsikan di ruangan komen, dan jangan lupa kongsikan artikel ini pada rakan rakan. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

- Advertisement -
- Advertisment -
- Advertisment -
close
spot_img

VIRAL