spot_img

Omakk Kau! Terkejut Suami Bila Daging Wagyu Buat Lauk Tekak Melayu, Bukan Biashe Biashe

- Advertisement -

BAGI orang yang kenal nilai daging wagyu ni mesti tahu berapa harganya sampai digelar ‘daging bangsawan’. Bila ditimbang, tak adalah berat mana pun, harganya kalau tak ratusan pasti ribuan ringgit. Daging ini juga sering digambarkan lembut dan sungguh menyelerakan.

“Bie, saya masak je lauk apa yang ada kat cafe ye?”

Kebiasaannya, penggemar daging wagyu ini akan selalu memasaknya dengan cara grill seperti steak. Ada juga yang menghiris daging tersebut secara nipis dan diletakkan bersama spageti atau masakan lain berunsurkan western. Tapi lain pula resepi yang digunakan seorang wanita ini menerusi satu rakaman di TikTok.

“Wagyu aku jadi masak merah”

- Advertisement -

Dalam video tersebut, wanita tersebut yang juga isteri kepada pemilik restoran telah pun meminta izin menggunakan bahan tersedia di dapur untuk memasak. Namun si suami terus terkejut apabila ternyata pasangannya itu telah menggunakan daging wagyu di kedai berkenaan untuk menyediakan masakan ‘daging masak merah’.

@nuratulekhqal Wangyu aku jadi masak merah 😑😫… #wagyubeef #food ♬ original sound – Nuratul Ekhqal

“Okay bang, nasi putih daging masak merah semua sekali RM850. Orang rumah tak pernah salah kan?”

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen turut terhibur melihat reaksi wajah si isteri yang cukup selamba. Dalam pada itu, ramai juga tertanya-tanya apakah rasa apabila daging tersebut dimasak dengan cara yang cukup berbeza.

- Advertisement -

Kredit: TikTok nuratulekhqal

Psst: Kalau koranglah, menu apa korang akan buat dengan daging bangsawan ni?

- Advertisement -

Nak macam-macam info? Jom join Channel Telegram Aku Papan Kekunci

Terima kasih kerana sudi membaca!

Apa pendapat anda? Kongsikan di ruangan komen, dan jangan lupa kongsikan artikel ini pada rakan rakan. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

- Advertisement -
- Advertisment -
- Advertisment -
close
spot_img

VIRAL