spot_img

Bekas Suami Di Puji, Tidak Culas Beri Nafkah Tinggi Untuk Anak Walaupun Sudah Berpisah

- Advertisement -

TAK dinafikan sesetengah pasangan yang memilih jalan untuk berpisah pasti akan mengalami masalah untuk memberi nafkah kepada anak-anak sehingga dibawa ke muka pengadilan atas pengabaian nafkah yang kebiasaannya dilakukan oleh si bapa.

Beri nafkah lebih kepada anak-anak

Namun, tidak semua bekas suami culas membayar nafkah anak. Terdapat segelintir daripada mereka masih melaksanakan tanggungjawab serta menjaga kebajikan anak-anak walaupun sudah bercerai. Menerusi perkongsian di group Tuntutan Nafkah Anak di Facebook, seorang lelaki dikenali sebagai Hanif Malek menyatakan dia sudah memberikan nafkah lebih kepada anak-anaknya supaya hak mereka terjaga dan tidak terabai.

- Advertisement -

Kita ni jadi ayah bagi nafkah kat anak biar tinggi. Sampai bekas isteri dengan peguam pun tak berani nak sebut apa-apa pasal nafkah anak dengan kita. Sampai tak ada siapa berani pertikaikan tanggungjawab kita.

Dalam pada itu, lelaki berkenaan turut mengatakan bahawa dia memberi ‘nafkah’ kepada anak dalam jumlah yang tinggi serta akan merekod perkara berkenaan di dalam fail.

Bagi tinggi tapi berekod, kemas kini dalam fail. Setakat hak jagaan, hak melawat ni picisan je bagi aku. Yang penting anak tu terjaga ke tak.

Bab duit biar saya usahakan

- Advertisement -

Selain daripada itu, lelaki berkenaan turut memuat naik bukti pembayaran nafkah anak dan tangkap layar perbualan bersama bekas isterinya. Walaupun sudah tidak duduk sebumbung, namun dia tetap melaksanakan tanggungjawabnya serta berterima kasih kepada bekas isteri kerana sudah menjaga kebajikan anak-anak dengan baik.

Apa yang lebih mengagumkan lagi apabila dia secara sukarelanya mahu menguruskan segala kewangan yang melibatkan anak-anak termasuklah yuran serta pembayaran bulanan bagi penapis air di rumah bekas isterinya itu.

- Advertisement -

Sumber : Tuntutan Nafkah Anak

Nak macam-macam info? Jom join Channel Telegram Aku Papan Kekunci

Terima kasih kerana sudi membaca!

Apa pendapat anda? Kongsikan di ruangan komen, dan jangan lupa kongsikan artikel ini pada rakan rakan. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

- Advertisement -
- Advertisment -
- Advertisment -
close
spot_img

VIRAL