spot_img

Cara Mudah Menanam Kangkung, Gerenti Tumbuh Subur Merimbun

- Advertisement -

UNTUK mereka yang ingin mencuba menanam sayur sendiri di rumah, kangkung adalah tanaman yang tepat untuk beginner. Berbanding sayur-sayuran lain, kangkung lebih cepat tumbuh dan mudah untuk dijaga. Tempoh penuaian kangkung ni juga lebih singkat kerana tanaman kangkung mudah untuk bercambah.

Walaupun cepat tumbuh, terdapat cara menanam kangkung yang perlu diikuti supaya benih kangkung yang ditanam tidak hanyut dan kangkung yang tumbuh tidak tumbang. Hasil tanaman menggunakan kadedah yang betul juga penting untuk memastikan hasil kangkung yang ditanam subur merimbun.

Menerusi Group Facebook Berkebun D Rumah, Encik Hamdan Ahmad Sapli berkongsi cara mudah untuk menanam kangkung. Nak tahu apa tips yang dikongsikan, ikuti perkongsiannya di bawah ini.

Cara-cara mudah tanam kangkung:

- Advertisement -

1. Korek satu barisan longkang kecil.

2. Tabur benih kangkung dan kambus semula.

- Advertisement -

3. Ulang langkah pertama di barisan seterusnya, pastikan jarak dari satu baris longkang ke longkang yang lain adalah empat inci.

- Advertisement -

4. Ulang langkah kedua.

Mudah je kan? Korang bolehlah terus praktik nanti. Selamat mencuba!

Sumber: Hamdan Ahmad Sapli

Nak macam-macam info? Jom join Channel Telegram Aku Papan Kekunci

Terima kasih kerana sudi membaca!

Apa pendapat anda? Kongsikan di ruangan komen, dan jangan lupa kongsikan artikel ini pada rakan rakan. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

- Advertisement -
- Advertisment -
- Advertisment -
close
spot_img

VIRAL