spot_img

Lee Zii Jia Tolak Gaji RM1 Juta Setahun, Lee Chong Wei Pun Tak Pernah Dapat Tawaran Seperti Itu

- Advertisement -

SEBELUM ini BAM mengesahkan ada menerima surat rayuan dari Lee Zii Jia untuk meminta BAM mempertimbang penggantungan 2 tahun sertai mana-mana perlawanan antarabangsa.

Terkini, BAM dimaklumkan sanggup menawarkan gaji sebanyak RM1 juta setahun untuk Zii Jia semata-mata mahu memujuk juara All Englang itu untuk terus bersama mereka.

Tawaran RM1 Juta Setahun Tak Pernah Diperoleh Datuk Lee Chong Wei

Tawaran ini sudah tentu amat tinggi buat pemain badminton negara. Memetik laporan Harian Metro, tawaran gaji ini turut tidak pernah diberikan kepada Datuk Lee Chong Wei yang lebih banyak mencapai kejayaan.

- Advertisement -

Datuk Lee Chong Wei pun tak pernah mendapat tawaran seperti itu. Ini membuktikan BAM sangat sayangkan Zii Jia dan menghargai bakat yang ada padanya.

Zii Jia disifatkan sebagai aset penting kepada BAM. Sebagai sebuah persatuan, BAM turut mempunyai kekangan dan tidak boleh memberi tawaran di luar kemampuan tetapi sudah melakukan yang terbaik bagi memastikan Zii Jia kekal. Tapi pemain itu kekal dengan pendiriannya dan tetap mahu keluar daripada BAM. – Kata sumber Harian Metro.

Lee Zii Jia tolak tawaran gaji RM1 juta?

Malangnya tawaran indah yang cuba ditawarkan BAM kepada Zii Jia ini telah ditolak. Ini bermakna Zii Jia menolak untuk menerima gaji sebanyak RM83,333 sebulan.

- Advertisement -

Bagaimanapun, tawaran itu masih tidak setanding dengan apa yang ditawarkan kepada Zii Jia sekiranya dia bergerak secara profesional. BAM sebagai persatuan turut mempunyai kekangan dan tidak boleh memberi tawaran di luar kemampuan tetapi sudah melakukan yang terbaik bagi memastikan Zii Jia kekal.

Namun, pemain itu kekal dengan pendiriannya dan tetap mahu keluar daripada BAM.

Tawaran lain lagi lumayan dan lebih dari sejuta

Walaubagaimanapun, Tawaran tersebut masih tidak setanding dengan apa yang ditawarkan kepada Lee Zii Jia jika bergerak secara professional iaitu sebanyak AS$400,000 (RM1.674 Juta) setahun dengan tempoh kontrak 7 tahun menjadikan nilai keseluruhan sebanyak RM11.718 Juta.

- Advertisement -

Kredit: Berita Harian

Nak macam-macam info? Jom join Channel Telegram Aku Papan Kekunci

Terima kasih kerana sudi membaca!

Apa pendapat anda? Kongsikan di ruangan komen, dan jangan lupa kongsikan artikel ini pada rakan rakan. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

- Advertisement -
- Advertisment -
- Advertisment -
close
spot_img

VIRAL