spot_img

Hukum Pelajar Dengan Bakar Telefon Pintar, Tindakan Dua Guru Ini Cetus Pertikaian Netizen

- Advertisement -

SEBUAH video memaparkan dua orang guru mencampakkan beberapa buah telefon bimbit dipercayai milik pelajar ke dalam api yang marak tular di media sosial. Akan tetapi, lokasi kejadian tidak dapat dipastikan dan dapat dilihat para pelajar menyaksikan kejadian telefon bimbit dibakar.

Video TikTok yang dikongsikan kembali pengguna Twitter @theonlyizzah mendapat perhatian ramai dan rata-rata netizen berasa terkejut menyaksikan kejadian tersebut.

Rakaman yang tular

- Advertisement -

Perkongsian tersebut telah mengundang pelbagai reaksi netizen dan rata-rata netizen tidak bersetuju dengan tindakan guru itu yang dilihat melampaui batas. Malah, para netizen mengatakan jika pelajar didapati melakukan kesalahan, cukuplah sekadar menyimpan telefon bimbit dan memberikan peringatan.

Tidak hanya itu, rata-rata netizen turut mengatakan mungkin ibu bapa yang memberikan kepada pelajar untuk membawa ke sekolah atas beberapa faktor dan kini, telefon bimbit boleh dikatakan penting dalam penggunaan seharian.

Malah, ada juga netizen mengatakan mungkin ada pelajar yang bukanlah dengan mudah boleh dapatkan telefon bimbit akan terkesan jika dibakar begitu sahaja. Akan tetapi, ada juga netizen yang bersetuju dengan tindakan yang diambil oleh guru tersebut.

Reaksi beberapa warga maya

- Advertisement -

Nak macam-macam info? Jom Join Channel Telegram Aku Papan Kekunci

Terima kasih kerana sudi membaca!

- Advertisement -

Apa pendapat anda? Kongsikan di ruangan komen, dan jangan lupa kongsikan artikel ini pada rakan rakan. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

- Advertisement -
- Advertisment -
- Advertisment -
close
spot_img

VIRAL