spot_img

Pinjaman Peribadi GOpinjam Dari Touch n Go Undang Pertikaian Netizen

- Advertisement -

PADA 1 April 2022, kami melaporkan bahawa Touch ‘n Go eWallet telah memperkenalkan produk kewangan baharu iaitu skim pinjaman peribadi digital yang dikenali sebagai GOpinjam.

Skim pinjaman peribadi digital tersebut membolehkan pengguna yang layak boleh memohon pinjaman peribadi sehingga RM10,000 dengan ansuran fleksibel dari 1 minggu hingga ke 12 bulan.

Apa yang mengejutkan adalah kadar faedah tetap antara 8% sehingga 36% setahun bergantung kepada tempoh pinjaman. Kadar faedah yang agak tinggi mendapat perhatian ramai.

- Advertisement -

Menjengah ke ruangan komen perkongsian, rata-rata netizen mengatakan ini adalah ‘jerat’ untuk orang ramai kerana boleh membuatkan mereka muflis jika tidak mampu membayarnya kelak.

Bukan itu sahaja, para netizen turut berpendapat kadar interest yang dikenakan cukup tinggi dan akan memakan diri. Malah, rata-rata netizen turut menasihati anak muda agar tidak terpengaruh untuk membuat pinjaman yang mengamalkan riba.

Segelintir netizen juga berpendapat untuk membebankan diri sendiri dengan membuat pinjaman yang memiliki kadar interest tinggi. Untuk pengetahuan anda, CIMB e-Zi Tunai adalah produk perbankan konvensional dan tidak mematuhi Syariah.

Reaksi beberapa warga maya

- Advertisement -

- Advertisement -

Nak macam-macam info? Jom Join Channel Telegram Aku Papan Kekunci

Terima kasih kerana sudi membaca!

Apa pendapat anda? Kongsikan di ruangan komen, dan jangan lupa kongsikan artikel ini pada rakan rakan. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

- Advertisement -
- Advertisment -
- Advertisment -
close
spot_img

VIRAL