spot_img

4 Makhluk Yang Biasa Masuk Dalam Tubuh Badan Manusia

- Advertisement -

SEDARKAH anda yang kita selalu termakan atau tertelan sesuatu makhluk secara sedar atau tidak? Boleh dikatakan makhluk ini memang wajib masuk dalam tubuh badan. Disebabkan ukurannya yang teramat kecil dan susah untuk dilihat dengan mata kasar, secara tidak sedar kita telah tersedut makhluk-makhluk ini melalui udara dan debu, bahkan turut ditelan bersama makanan dan minuman yang ada.

Jika boleh dilihat dengan mata kasar, memang tak sanggup untuk menelannya. Makhluk ini telah di zoom hingga berpuluh-puluh kali untuk memperlihatkan rupa yang sebenar! Nak tahu mahkluk apa?

Bakteria atau kutu debu

Bakteria atau kutu debu

- Advertisement -

Ini merupakan gambar bakteria/kutu debu yang biasa hidup di sofa dan tilam tempat tidur kita. Andai kata kita dapat melihat kutu ini memang tak tidur malamlah nampak gayanya. Sedangkan lipas pun dah buat kita lari lintang pukang, lagikan rupa macam ni. Erghhh!

Bakteria bulu kucing dan anjing

Bakteria di bulu kucing dan anjing

Ini merupakan imej bakteria yang biasa hidup pada bulu kucing dan anjing peliharaan. Ini adalah hasil karya pemenang pertandingan fotografi sains, iaitu Steve Gschmeissner, 61 tahun, yang mengabadikan makhluk-makhluk mengerikan ini dengan kamera yang dilengkapi dengan microscope yang mampu memperbesar ukuran sehingga beratus-ratus kali. Memang menyeramkan! Nampak macam makhluk asing pun ada.

Bakteria dalam roti

- Advertisement -

Bakteria di dalam roti

Ini pula adalah imej bakteria yang biasa hidup dalam roti yang tidak dibungkus dengan kemas. Cubalah bayangkan, dalam sekeping roti Gardenia atau roti Classic White yang anda makan, terdapat beratus malah beribu-ribu bakteria ini. Oleh itu, pastikan anda membungkus roti anda dengan kemas selepas membukanya. Biasa dulu mak-mak mesti marah kalau bungkusan roti tak dibungkus dengan elok kan?

Larva lalat hijau

Larva lalat hijau

- Advertisement -

Imej di atas adalah imej larva lalat hijau yang diperbesar sehingga 100 kali. Bayangkan bagaimana makhluk ini masuk ke dalam mulut kita? Macam dalam cerita kartun pula rupa dia ni.

Nak macam-macam info? Jom join Channel Telegram Aku Papan Kekunci

Terima kasih kerana sudi membaca!

Apa pendapat anda? Kongsikan di ruangan komen, dan jangan lupa kongsikan artikel ini pada rakan rakan. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

- Advertisement -
- Advertisment -
- Advertisment -
close
spot_img

VIRAL