spot_img

Menggigil Tangan Selak Kain Kafan Ibu, Wanita Ini Berlari Ke Kubur Khuatir Tak Sempat Tatap Wajah Arwah

- Advertisement -

SATU rakaman memaparkan seorang wanita berlari ke tanah perkuburan sebelum jenazah ibunya dikebumikan ternyata meruntun hati netizen.

Difahamkan, ibu kepada wanita itu meninggal dunia pada ketika dia dalam perjalanan untuk pulang ke kampung halaman di Sabah.

“Perginya seorang ibu di hari kepulangan anaknya. Dari Lapangan Terbang Tawau terus ke Tanah Perkuburan Kampung Pasir Putih.

- Advertisement -

“Kawan bagitahu kakaknya ni memang sudah rancang balik kampung hari ni. Tapi hari yang sama juga emaknya pergi dulu,” tulis kapsyen pada video itu.

Dalam rakaman tersebut, wanita itu sempat menatap wajah ibunya buat kali terakhir sebelum jenazah dibawa turun ke liang lahad.

Dia yang terduduk disisi jenazah gagal menahan air mata, malah tangannya juga kelihatan menggigil sambil menekup mulut.

@malaysianupdatenews Perginya seorang ibu di hari kepulangan anaknya.. 😭 Pemergian di bulan suci Ramadan.. Semoga arwah ibumu ditempatkan di kalangan orang yang beriman.. Kepada anak-anak yang diperantauan, pulanglah ke kampung halaman.. Usahlah ditangguhkan, nanti menyesal sepanjang zaman..😢Al-Fatihah.. Inna lillahi wainna ilaihi roji’un🎥 aman_binsu #malaysianupdate #viralvideo ♬ Selalu Tersimpan – Valdy Nyonk
- Advertisement -

Video yang dikongsi menerusi aplikasi TikTok itu meraih lebih 2.8 juta tontonan dalam masa 10 jam.

Selain TikTok, video itu turut dikongsi menerusi laman Twitter.

- Advertisement -

Rata-rata netizen meluahkan rasa sedih atas nasib wanita itu, tak kurang juga yang mendoakan kesejahteraan roh ibunya.

“Sedihnya tengok video kakak dekat tanah perkuburan tu. Kita sedar yang ibu bapa ni semua pinjaman untuk kita. Memang bukan kita punya dan suatu hari nanti ibu bapa kita akan dipulangkan kepada pencipta.

“Semoga kita dapat jadi anak-anak yang sentiasa mendoakan ibu bapa kita,” tulis @MaisarahMahmud sehingga meraih lebih 4,000 ulang kicau (retweet).

“Benda yang paling aku risaukan ketika aku tengah berada jauh daripada keluarga ialah apabila mana aku terima khabar berita kematian insan yang aku sayang.

Tangan wanita itu kelihatan menggigil ketika dia menatap jenazah ibunya.

“Sama macam saya. Mak saya meninggal semasa saya berada jauh di perantauan untuk menuntut ilmu. Saya naik flight balik dan sempat tiba di perkuburan tapi tak sempat nak tengok dan cium wajah terakhir ibu. Perasaan masa tu hanya Tuhan yang tahu betapa kecewanya saya.

“Mengigil tangan dia… tak tahu la macam mana dia boleh belari, kalau aku dah rapuh kaki nak jalan.

“Semoga arwah ditempatkan di taman syurga dan diterima semua amal ibadah. Salam takziah,” tulis beberapa netizen yang lain.

Nak macam-macam info? Jom join Channel Telegram Aku Papan Kekunci

Terima kasih kerana sudi membaca!

Apa pendapat anda? Kongsikan di ruangan komen, dan jangan lupa kongsikan artikel ini pada rakan rakan. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

- Advertisement -
- Advertisment -
- Advertisment -
close
spot_img

VIRAL