spot_img

Kesan Lecur 10 Peratus, Remaja OKU Ditemukan Maut Dalam Kebakaran

- Advertisement -

SEORANG remaja lelaki ditemukan meninggal dunia dalam satu kebakaran di Pangsapuri Desa Bayan di Bayan Lepas, Pulau Pinang, pada pagi Ahad.

Dalam kejadian pada pukul 8.59 pagi itu, mangsa Muhammad Nur Iqmal Iman Mohd Shakrisham yang juga orang kurang upaya (OKU) ditemui dalam salah sebuah bilik yang terbakar 80 peratus.

Difahamkan, mangsa baru sahaja kehilangan ibunya pada Mac lalu akibat kanser.

- Advertisement -

Menurut bapanya, Mohd Shakrisham Mohamad, dia tidak menyangka rutin pelukan terhadap anak lelakinya sebelum ke tempat kerja adalah yang terakhir.

Katanya, ketika kejadian, anaknya yang berusia 18 tahun itu tinggal sendirian di rumah manakala dia bekerja di salah sebuah pasar mini berdekatan.

- Advertisement -

“Saya keluar bekerja pada jam 6.40 pagi dan menutup pintu seperti biasa. Ketika sedang bekerja, ada orang datang beritahu rumah terbakar dan tidak sangka itu rumah saya,” katanya sebak.

Tambah Mohd Shakrisham, anaknya itu tidak menunjukkan sebarang perubahan malah tetap memeluk dan memohon maaf sebelum masuk tidur pada malam Sabtu.

“Tiada perubahan yang saya nampak pada anak saya.

- Advertisement -

“Semalam (malam Sabtu) pun, sebelum tidur, dia peluk dan mohon maaf seperti biasa. Saya tidak rasa pelik sebab itu adalah rutinnya,” katanya.

Sementara itu, Penolong Pengarah Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Pulau Pinang, Mohd Hafiz Hazifal Timaradin berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan kira-kira jam 8.59 pagi.

Menurutnya, jentera pertama dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Bayan Baru tiba di lokasi kejadian pada jam 9.06 pagi.

“Kebakaran melibatkan sebuah bilik seluas 9.3 meter persegi di sebuah rumah di tingkat lapan. Ketika tiba, rumah tersebut dalam keadaan berkunci menyebabkan kita terpaksa memecah masuk.

“Selepas kerja pemadaman dilakukan, kita menemui mangsa dalam keadaan tertiarap dan sudah tidak bernyawa. Keadaan mangsa tidak hangus, cuma melecur 10 peratus di bahagian belakang badan.

“Kita percaya, mangsa meninggal dunia kerana lemas terhidu asap. Mangsa merupakan OKU hiperaktif dan ditinggalkan di dalam sebuah bilik ketika bapanya keluar bekerja,” katanya.

Tambahnya, punca kebakaran dan jumlah kerugian masih dalam siasatan. – Sinar Harian

Nak macam-macam info? Jom join Channel Telegram Aku Papan Kekunci

Terima kasih kerana sudi membaca!

Apa pendapat anda? Kongsikan di ruangan komen, dan jangan lupa kongsikan artikel ini pada rakan rakan. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

- Advertisement -
- Advertisment -
- Advertisment -
close
spot_img

VIRAL